måndag 16 februari 2009

Bobby

I ett hörn av mitt badrum har en spindel spunnit sig ett nät. Spindeln heter Bobby och är så trevlig, han säger inte så mycket men det är trevligt med sällskap när man kissar. Som nybliven hyresvärd till detta förträffliga djur är jag däremot en smula bekymrad. Efter att silverfiskarna kapitulerade inför ingefäran finns det ingenting som kan liknas vid värdig spindelföda i badrummet, och jag känner inte till så mycket om spindlars matvanor men antar att de äter någon gång i livet. I annat fall hade det varit rätt korkat med nätet.
I unga år försökte jag mata en mygga med lite blod jag tappat från ett av mina blodkärl (så hon skulle få mat och jag slippa myggbett), men fick nobben på det erbjudandet. Något säger mig att Bobby inte skulle äta en död fluga eller ett dött havregryn om man släppte det till honom, utan kräver färsk och ljummen föda.
Därför har det i snart tre veckors tid legat ett bananskal under elementet i ett försök att odla lite bananflugor till Bobby. Till min frustration har det inte hänt så mycket, bananskalet har mest torkat ihop utan att ha alstrat några flygfän och marken skälver en aning när Bobbys mage kurrar. Hur svårt ska det egentligen vara att odla ohyra i en studentkorridor?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tror inte bobby är så kräsen om han är hungrig ;)

Anonym sa...

Välkommen att flytta in på Norrgårn. Det som inte växer där är dödsdömt från början.