onsdag 26 augusti 2009

Om att försöka be snällt om försörjning

Jag har trampat en enväxlad herrcykel genom den gudsförgätna lilla by där vägkontoret nog trodde att trottoarer var en piffig vägrensdekoration från kontinenten (och därför gjorde dem en tvärhand breda), svettats i ett bankkontor, läst en miljon papper, blivit så frustrerad att jag i protest satte mig i biblioteket med en Galago och godis, laddat hem en drös med program för att min e-legitimation ska funka, fått ett meddelande när allt var klart att jag borde byta operativsystem innan något samarbete kunde komma på tal, bytte byggnad tillika dator, laddade hem alla program igen, begriper inte ett jota och slutligen fått veta att jag stött på ett fel och att hela tjottaballongen måste avslutas.
Nu tänker jag ta de där blanketterna, skriva med kulspetspenna, slicka på frimärket, lägga i lådan och antagligen gå miste om studiebidraget för september. Jag älskar inte csn just nu och jag älskar inte datorer och deras egenheter just nu. Någonstans anar jag att jag nyss skrivit en tempusmässig fruktsallad, men istället för att korrekturläsa tänker jag gå tillbaka till målarsalen, trycka in mp3n i öronen och försöka få ordning på ett synnerligen besvärlig lövverk.

Inga kommentarer: