tisdag 21 september 2010

Surfar på barrikaderna

Här händer det grejer minsann. Något som är fint med min nya hemstad (börja inte gråta nu kära norrlandskamrater) är att det finns en galet stor och färgsprakande politisk scen för sånt som jag tycker är viktigt. Typ klimatet och förintandet av könsmaktsordningen. I lördags deltog jag i en cykeldemonstration, Avenyn blockerades av 500 plingande cyklar, helt galet surrealistiskt sound av alla dessa plingelingande plingklockor, och till tonerna av den cyklande orkestern gjorde vi ett tappert försök till att påverka stadens klimatpolitik. Där presenterades jag för min sambos kompis kompis som haft dreads och har hund, så vi hade väldans mycket att prata om varefter jag blev inbjuden till vegansk valvaka. Tänk er filmen Tillsammans, fast med något yngre medelålder, då har ni kollektivet som jag stövlade in i i söndags kväll, helt fantastiskt att sådant finns.

Valet pratar vi inte om. Jag har haft ont i magen sedan dess. Ju mer jag tänker på det, på själva principen att att parti vars ideologi har grott i nazismens rötslam etablerats i rikets högsta styrande organ är ju... (springer och kräks.)
Int´mycket man kan göra än att springa på fler manifestationer och demonstrationer. Coolt att man kan ta så tydlig ställning enbart genom att dyka upp på en specifik plats vid ett specifikt tillfälle. Det är fint. Så? Vad tycker vi om SD? ILLA ILLA!! Hur illa? SKITILLA; USCH USCH USCH!!

1 kommentar:

northofsweden sa...

Jag både gråter och har ont i magen, ungefär av de skäl som du antyder.

Jag vill bo i storstad!