måndag 1 november 2010

Det finns som som säger att kaffe inte är en drog

Idag är dagen jag aldrig trodde skulle komma. Men. Den började halv 6 imorse när min hund i vanlig ordning blir akut kissnödig (eller just nu lider hon av en åkomma som gör att hon faktiskt verkställer sina gnälliga hot på hallmattan om man inte hörsammar den kalla blöta nosen som letar sig in i ens näsa i gryningen). Sedan kunde jag inte somna om. Jag läste till kl 7 då mina föräldrar bestämde sig för att fira min födelsedag en vecka i efterskott, kaffe och tårta på sängen. Efter att ha bott i det engelsktalande kollektivet i Gbg ett par månader nu blir grammatiken plötsligt tokrolig, aha, det finns vissa skillnader härrörande till pronomen; i sängen, på sängen. Där satt jag och göttade mig, päronen for till jobben (40meter alternativt 40 mil), jag begravde mig i papper och visst kändes det som om jag uträttade stordåd. Sedan började jag rensa garderoben. Ja. Du läste rätt. Jag skyller på kaffet. Sedan tog jag en UPPFRISKANDE SKOGSPROMENAD med hunden, rask som en stockholmare, och sedan blev jag upplockad av Bella Buffs uppfödare. Vi for till veterinären, och jag kände mig lagom käck när jag smög bakom hundaskrället runt lyktstolpen, på alerten att putta in en papptallrik under rumpan på henne utifall hon skulle kissa. De gula droppar jag lyckades fånga upp efter att likt Indiana Jones slängt mig ner under hundbaken visade att hon inte har diabetes, och det är ju bra. Men hon har något annat, typ en åkomma som lagom till nyår kommer ha sylvassa tänder och kissa på golvet. Håhå jaja.

Väl hemma tog jag en kopp kaffe till. Ett par timmar senare hade jag gått igenom och rensat hela min egendom. Imorgon kommer Myrorna mottaga en gedigen laddning hästtidningar, porslinshundar och tavelramar. Nu tror ni kanske att det här med utrensning är helt normalt, men så ska ni veta att ni läser bloggen till en tjej som ruvar på ett berg med bubbelplast och tomma deodoranter, för att de kanske kan komma till användning någon gång. Imorgon ska jag också gå upp innan 6. Och gå loss i källarförrådet, milda makaroner.

Inga kommentarer: