söndag 14 november 2010

Sånt som sådana som jag ibland gör

Ibland händer det att jag inte bloggar. Då gör jag en massa andra saker istället. Som vaddå? Mja, jag antar sånt som flator gör sådär i största allmänhet. Går i skolan, handlar mat, hänger på bibblan och cyklar hem till kollektivet. Ibland går flator till apoteket, till skogen eller till banken. Utan denna vetskap skulle jag nog aldrig gå till banken. Ibland går sådana som jag på utställningar, typ Jerusalem. På den utställningen får man sannerligen uppleva vilket "fritt samhälle" vi har och hur göttigt homogays har det när man för det första får gå igenom metalldetoktorer varefter tömma sin väska på ohj-litteratur och gamla matlådor på ett bord inför uniformerade vakter innan man får gå in på museét. Detta eftersom bilder på folk med en alternativ genusproduktion väcker en sådan anstöt i vissa människors huvuden som de tror legitimerar instinkten att spränga byggnaden i luften. Festligt festligt. Fin utställning dock. Jag planerar på att gå och se den en tredje gång nästa helg. Dessutom var jag på panelsamtal med bla Elisabeth Ohlson Wallin och Lars Gårdfeldt. Jag börjar ju grina bara jag ser dem. Om du känner för att kaskadspy kan du spana in torsdagens Debatt på SVT Play om samma utställning. Men som sagt, ha en hink i närheten för Sjönley Stanlyberg yttrar sig. Resten av min lediga tid springer jag på öppna föreläsningar om genus och dans och makt och rosa och könskorrigering. Ibland kommer gamla goa vänner hit på besök och då går vi på gospelkonserter eller så dricker vi te med vispgrädde.

Inga kommentarer: