tisdag 21 juni 2011

Vill utdela en saftig pungspark, helst med konsekvenser som fortfarande är lagliga

Jag skrek rakt ut. Ett vrål av ilska i en tom lägenhet med riktigt schysst akustik. Jomen hörrni, vet ni vad som hände idag då? Jo. Det hära. Gissa vems fula mansröv som är ansvarig för att tvångssteriliseringar står kvar i svensk lag ett litet tag till? Göran Hägglund. För tvångssterilieringar är väl något som vi ändå inte riktigt kan släppa? Sveriges specialitet. Och gissa vems röv som är ansvarig för att transpersoner lider och dör utan rätt till vård för sin diagnos? Och gissa vilka rövar från vilka partier som utnyttjar Hägglund som ansikte utåt för sina egen transfobi? Moderaterna, Folkpartiet, Centern och även SD, även om de ännu inte hunnit ställa till otyg i praktiken. Reinfeldt är minst lika ansvarig. Han lägger sig inte som en luddig liten pudel på rygg om Hägglund skulle börja darra lite på läppen och säga att "buuuhuuu, jag vill ju bara att alla ska vara heterosexuella och knulla på ett sätt som jag förstår..."

Jag är så arg. Jag orkar inte skriva mer, fast jag tycker mer.
Läs mer vilka konsekvenser beslutet får hos fina Zäta.

Inga kommentarer: