måndag 26 september 2011

My little pony

Om två veckor har jag tenta. Så därför rör jag inte min böcker just nu (jag ligger ju faktiskt bara 400 sidor efter lässchemat, tjohej...) Istället funderar jag över att jag som en väldigt hästcentrerad person gärna ser människor jag träffar som just olika sorters hästar.

Här ser ni till exempel den vid några tillfällen nämnda Pärlan, min trogna följeslagare och ljus i mörkret, i hästversion. Hon är en vän som tillochmed kan ge mig en sned blick och fråga "var det där en ponny eller?". Inte för att hon förstår grejen, men ändå.



Gamla flamman från ungdomens dagar som borde masa sig till Göteborg någon gång.



Ett mingel från i lördags. En typisk ponny, också enligt Pärlans definition.



Min kära Sesskan som befinner sig i exil, om hon nu vore en häst. Trakhener, skimmel.



Ett annat mingel från i helgen. Inte så ofta som jag stiftat bekantskap med en svart akhal-teke, måntro om jag får sätta tänderna i en sån igen.



Vilken häst skulle du vara? Har jag träffat dig har jag ett svar.


Inga kommentarer: