onsdag 5 oktober 2011

Awardad

Fick en liten award från Sandrilina som bloggar på Famlijebegrepp, en jättebra och skojsig blogg för er som tycker om barn eller bara vill ha den där lilla extra peppen att aldrig någonsin skaffa barn. Gissa vilken kategori jag tillhör, jag gillar ju inte ens kattungar. Rolig är hon i alla fall. Hon skickade vidare några frågor här som jag ska besvara så sanningsenligt som möjligt.

1. Varför började du blogga?
I begynnelsen hängde jag en del på gamla klassisker som Lunarstorm och Sockerdricka, och skrev dagboksinlägg med oerhört hög litterär kvalitet. Fick redan då smak för bekräftelsens sötma. Sesskan övertygade mig, och så började jag fläka ut mig på internet, för att folk skulle få läsa om alla viktiga saker jag tänkte på, för att mitt ex skulle förstå att jag minsann klarade mig utmärkt på egen hand, för att min mamma inte skulle behöva fråga mig saker utan att ha hemlig outtalad koll på mitt liv ändå, för att snygga tjejer skulle googla sig hit och för att jag skulle få skryta när tränat. Och för att upprätthålla en spännande fantasibild om mig själv.

2. Vilka bloggar följer du?
Zettermark och Smaskigt Fakta är definitvt favoriterna rent bloggmässigt. Saliven rinner till när jag ser att de publicerat något nytt.

3. Vilken favoritfärg har du?
Vinrött. Utan tvekan. Ni skulle inte tvivla om jag gjorde ett hemmahos-repotage.

4. Vilken favoritfilm har du?
Eeeeehh. Hm. Min absoluta favoritfilm är Holes. Jag är förmodligen också den enda i världen som har den som favoritfilm. När jag köpte soundtracket förra hösten skrev jag en sprudlande statusrad på fejjan, och en massa människor gillade. Men de gillade det nog som en gillar när en hund hittar en trasig äcklig tennisboll och blir sådär rörande lycklig.

5. Vilket land drömmer du om att besöka?
Det är något allvarligt fel på mig, för jag drömmer inte om att besöka länder. Jag drömmer om norrlandsfjäll och att Gotland vore lite vilt och galet att besöka någon sommar. Nej, jag bara skojar. Det är värre än så. Jag hatar verkligen att resa. Jag hatar tanken på att resa. Hatar förväntningarna och exotiska kulturkrockar som manifesterar ett jag och dem. Jag hatar tanken på sol och vita stränder. Och ja, det är en skada från barnsben, men jag hatar verkligen att resa för resandets skull. Ge mig snöslask och mörka tisdagskvällar ögonaböj!

Vilka vill jag awarda? Poppelin och Sesskan. Buss på ba.

Inga kommentarer: