lördag 5 november 2011

Kärt återseende

Om det är någon tid under året som mitt liv får en oerhörd substans så är det i november. Jag kan inte säga att allt som händer i november är kul, men saker händer alltid och tillvaron blir tjock och maffig som vispgrädde. I veckan köpte jag en scanner, sitter och tecknar seriemanus på mina föreläsningar. För när livsmaskinen lägger i högsta växeln måste slagget ut också, helst på papper. Flänger hit och dit. Hänger i Fjords kök och äter vegansk kladdkaka. Kliar Benny på ryggen. Cyklar längs avenyn och mina listor tar aldrig slut.

4 kommentarer:

northofsweden sa...

Men visa oss lite serier, då!
Vi är många som längtar, ju!
Lätta upp min november, dela med dig!
Snälla?

Joe sa...

Ska bli Lena! Scannern installerades igår, så nu blir det åka av!

(har planer att använda mitt stipendium till att trycka upp ett fanzine. skickar det första ljumma exemplaret till dig.)

northofsweden sa...

:D
Jaaa!!!

Nora sa...

Jaa, vi längtar! :)