torsdag 5 januari 2012

Det bidde inget bloggande

Det bidde en massa annat. Förstår att alla ni 8 som följer mig funderat på vart jag tog vägen. Jag begav mig till Medelpad, eller om det var Narnia. Kändes som så när jag hoppade av tåget ner i snön och permafrosten. I denna snö gick jag med hunden och dagarna gick de också i en farlig fart. Hade innan gruvat mig för ett segt jullov i exil, men glömde bort det för att istället rida igen i en härlig nostalgitripp på gamla ridskolan och känna hästlukten i näsan. Jag hängde i min före detta svärfamiljs hem och hos gamla bekanta, och fick känna mig som ett välplacerat soc-barn. Jul blev en stillsam historia, väldigt skönt, och nyår spenderades med den bästa klanen ute på den medelpadska vischan. Vi eldade i brasan, pratade i mun på varann, utbytte både det senaste intimskvallret och gamla grejjer, och åt underbara mängder snask. Jag rastade hunden mellan snöiga granar och med hjälp av en cheeseball och spiskroken förde A stugans husmus till de sälla jaktmarkerna. Jag hade i teorin planer på att plugga, men det kom alltid saker emellan. Som Harry Potter och spel med bröder och svägerskor. Sedan tröck jag ner hundfilten i väskan och begav mig till tåget men Bella. Nu är vi både Göteborgare och jag ser fram emot att gå helt upp i min hundbubbla och leva i rutinmässig tvåsamhet med henne.

Inga kommentarer: