lördag 21 januari 2012

Fin lördag

Väldigt pepp just nu. B-kursen rivstartade, och såhär andra dagen är jag nästan med på tåget. På måndag ska jag ha analyserat en massa text om maskulinitetsforskning, men vaddå, jag har ju hela helgen på mig. Igår var jag på utflyttningsfest, vilket innebar en rejäl basgång eftersom de utflyttande tyckte sig kunna unna sig ett besök från störningsjouren såhär sista veckan, och det pratades transpolitik, klassproblematik i läkarprogram och luftens kemiska sammansättning. Otroligt befriande med queera, patriarkatfria, nördiga bubblor. Och när jag kom hem kände jag en sällsam känsla av att inte vara ensam. Imorse gick jag och Bella på brunch i grannkollektivet, och sedan på demon mot tvångsteriliseringarna. Snön fullständigt vräkte ned, och det var så peppigt att se så många, så fina, så snöiga, samlas för en god sak. Minglade så jag nästan glömde mig själv. Dyblöt och med hopp om framtiden begav jag mig hemåt för en kopp varm choklad och ostmacka. Nu väntar vi på grannspanieln som ska vara hos mig medan dess människor är på fest. Hoppas att Bella inte äter upp den.

Inga kommentarer: