måndag 26 mars 2012

Vårkänslor

Vitt vårljus. System overload. Om en vecka beräknar jag att nässelsäsongen ska ta vid här på västkusten, det är så välbekant hur saker sammanfaller. Nässlor som svider på fingrarna. Utmattning och modlöshet. Våren är en svår tid. Vill vara ifred. Vill bli struken över håret och höra någon säga att allt blir bra. Vill verkligen vara ifred. Vill att mina vänner ska höra av sig. Blir stressad av varenda sms med förslag och planer. Vill skämma bort mig med god mat. Mår ständigt illa. Älskar Göteborg. Längtar efter lugn och ro i Västernorrland. Har en lista på människor jag tycker borde flytta från Stockholm. Prestationsångest. Kan inte teckna. Kan inte skriva. Glad för alla fina. Så otroligt ledsen över alla jag inte har inom räckhåll. Svår tid, våren. Svår tid.

1 kommentar:

Nora sa...

Jag försöker skicka hårstrykningarna så långt jag kan! Allt blir bra. Och påsken med Västernorrlandslugnet är inte långt borta alls nu, man kan räkna dagarna på fingrarna. Och trots att man inte alltid kan ana det så finns det alltid en höst som närmar sig, man behöver bara vänta. KRAMAR min älskade vän!