tisdag 1 maj 2012

Det tar sig, det här med våren.

Det har varit en fin tid. Jag har haft fetaste Friskispeppen, fikat kaffe och praliner med fina ex-frugan och handlat björkved. Jag och Hurry gick på konsert. Vi sippade vitvin i baren och kände oss exremt högkulturella, har aldrig spenderat så mycket pengar på kultur som jag gjort de senaste veckorna. Vi såg Oh Harry, kanske den absolut största musikupplevelse jag haft någonsin. Sådär så det känns som att alla ens organ ligger på utsidan av kroppen och en blir någon annan än den en var förut. Oh Harry är nya köksskivan, räddar livet på mig ständigt och jämt.
Över valborg packade jag ryggsäcken, björkveden, sovsäcken, hundpyamasen och långkalsongerna och begav mig i goda vänners lag långt ut i skogen. Det gladaste laget fann jag hos Pärlan som äntligen masat sig hem från Nju Jårk. Hunden slogs med spanieln i sällskapet (vad är grejen med Bella och spaniels?) och vi grillade sojakorv i solnedgången tills magen stod i fyra hörn. Jag blev motvilligt spådd och som alltid får jag veta att jag går en strålande framtid till mötes. Tycker den där framtiden kan börja nu. Sov i vindskydd, Bella sov som en prinsessa på min och sovsäcksgrannens bekostnad.
Imorse knatade jag runt under vajande fanor och härjade sådär lite som en gör på första maj, samt uppfylldes av queersocial melankoli. Gick hem och sov.

Snart börjar jag jobba. Dags att börja posa redan nu. Mina elever älskar den där blålila tonen i min hy.

Inga kommentarer: