torsdag 15 november 2012

Bröl...

Jo men det hära med SD dåra liksom. Det är väl inte så konstigt att de beter sig som as? Det är väl det som hela partiet är byggt på? Rasism, kvinnofientlighet, våld och härskande vita män med kass självkänsla som njuter av att kunna egoonanera med sin grisrosa hudkulör. Det är väl ingen idé att som i dagens GP konstatera hur märkligt det är att partiets "skandaler" inte påverkar opinionssiffrorna. JAMEN DE ÄR JU RASISTER. Lite som att Gratis-Toblerone-partiet inte skulle vackla under tobleroneaffären, lite som att sexköpsanklagelserna mot Sven Otto Littorins inte skulle påverka hans position i Stolta Torskars Parti. Förresten tycker jag att det är ungefär hur kul som helst att den enda som pratar korrekt svenska utan grammatiska fel i expressens film är Soran .

Rasismen gör mig så trött. Så trött. Så trött att när jag ibland klämmer på den köttbullestora lymfkörtel jag har på halsen tänker att det kanske inte gör så mycket om det är livshotande, då slipper jag ju uppleva hur världen slutligen kollapsar av klimathotet, tredje världskriget bryter ut mellan öst och väst, och se den andra förintelsen äga rum. Men sedan läste jag Sara Lövestams syn på rasismen, och då kände jag att jag kanske vill leva ändå och kanske ringa vårdcentralen nästa vecka.

Inga kommentarer: