lördag 24 november 2012

Starka värn

Det har sannerligen inte varit min vecka. Men igår fick jag fara hem till Pärlan och käkade pizza med våra vänner prästparet och andra som tittade in under tidens gång. Vi la pussel och åt fantastiskt mycket chips. När natten kom kröp jag, Pärlan och Jonny Ponny ner i Pärlans säng och skedade alla tre trångt och nöjt hela natten. Och det här kan ju verka skrytigt, men jag är bara så tacksam över att jag har Pärlan och vänner som jag kan göra så med. Om allt skiter sig kan jag fly till andra delar av landet också, till de som bor för långt bort, eller till dem som bor på andra sidan Götaälvbron. Jag kan sitta på Pärlans kökssoffa om morgonen och fälla en liten tår över stort och smått medan kaffevattnet kokar. Snart flyttar jag till hennes kvarter. Snacka om ljus i mörkret.

Inga kommentarer: