söndag 4 november 2012

Svängar

En sväng till Stockholm, med finaste häng av olika karaktär, hos folk som bara är sådär fina att det känns som att en står i en tårta i deras närhet. På ett bra sätt, och så med en verklig tårta på bordet också. Eller med en tårta i kulturhuset. Helt enkelt väldigt mycket tårta mellan högst påfrestande aktiviteter som intervjuarbete och tunnelbanefärder. Det går undan i kollektivtrafiken vill jag lova, inga plingande gnisslande spårvagnar inte, men ack så mycket hellre jag färdas ovan jord. Nu vilar jag. Vilar bort hela hjärnan, i förrgår glömde jag att åka till jobbet. Ja, glömde. Spenderar annars mycket tid i folks famnar och är lite allmänt porös, en tallrik fil med flingor kan röra mig till tårar med sin näpenhet. Så försvarslös. Så liten i världen, så banal. Lilla filen.

Inga kommentarer: