torsdag 18 oktober 2012

Happy days

Jag tror inte att det blir bättre än såhär. Min kropp är frisk och mitt huvud är åtminstone normalbegåvat, jag har ynnesten att kunna ha finaste hunden och kamraten Bella Buff. Jag är så tokigt kär i Härskarinnan och min hjärna är jättepigg på uppsatsarbetet. Dessutom har jag fått lägenhet. Det är inte riktigt klokt. En studentlägenhet i det vitaste av det vita Kungsladugård, med halvinnergård och grannar med äppelträd. Dusch i källaren och riktigt kök. Ett litet rum som jag kommer ha som ateljé! En trappa upp. Skitbilligt och romantiskt så det förslår. Tydligen kallt på vintern men jag har ju ett gediget förråd med ylle. Jag är så himla glad. Det blir liksom inte bättre än såhär. Detta måste vara toppen, härifrån går det bara utför, det gäller att njuta så länge det varar.

Inga kommentarer: