lördag 1 november 2008

Om jag skulle få för mig att råna en bank eller något.

Någon gång i svunna högstadietider då jag kanske var en aning förvirrad i min könsidentitet köpte jag ett par vita leggins under vild peppning av Sesskan. Hade jag vetat att dessa leggins innehållandes min ändalykt skulle flashas i syslöjdstrappan (jo, Sessk, I still remember you know) hade köpet kanske inte blivit av, men ändå. Så jag förvånade mig själv idag när jag plötsligt kommer hem med inte mindre än 5 par strumpbyxor, jag ville så gärna förklara för kassörskan anledningen till denna nylonorgie men något i mig anade att hon inte skulle rulla av och an i svettiga lakan natten igenom om jag höll tyst. Vad jag ska med så mycket kalasbyxor till? Är det gamlingsfest så är det, och alla strumpbyxorna ska nog bäras mer eller mindre samtidigt. Kan bli riktigt kul och nej, jag ska inte vara bläckfisk. Imorgon bär det av igen till dalaskogen, till Filemon, knäckebröd, mässing och hondendärsomkanskeärlitespeciell. Och till frukostgröten naturligtvis, mina salivkörtlar blir alldeles till sig av blotta tanken.

2 kommentarer:

Anonym sa...

älskar första meningen! skrattade så jag fick ont i magen! Kan verkligen se framför mig hur jessica står där och kommer med mer eller mindre logiska förklaringar till hur de där leggingsarna kommer förändra ditt liv ;)

Anonym sa...

Jag vill bara försvara mig och säga att jag var under mycket dåligt inflytande när jag flashade din fagra rumpa. Högstadiet... Mysbyxor röcks och kjolar flashades. Ellertzhänder lades på Brinkrumpor. Skrik och panik. Det var Bergsåker! Och förresten, gjorde jag inte världen vackrare för ett ögonblick? :)