tisdag 28 oktober 2008

Sjusovare? Oh no, not me

Åh det är så sshjönt (ni som träffat mig på sistone och hört min nya hittepådialekt förstår vad jag menar) att vara hem i norr igen, jag tuggar på en avokado som jag inte skulle belastat min studentbudget med i vanliga fall och sitter på en rumpa full med träningsvärk efter skivstångspasset som jag längtat efter i månader. Friskis&Fläskis i mitt hjärta.
Under gårdagskvällen bjöds det på te och mina fina älskade gamla Hermanbrudar hemmavid, det blev en hel del skvaller, skratt och min fuskcheesecake utan cheese. Det slumpade sig så väl att jag tillochmed fick en översovande madrass med en översovande vän på, och i gryningen anslöt den sovande vännens kusin så det blev en riktigt social liten frukost. Och föresten har jag glömt att berätta en världsomvälvande nyhet; jag kan äta fil igen utan att drabbas av kolik, hurra trots att jag inte blir riktigt klok på min laktrasproduktion. Till sist blev det ett mysigt förmiddagsfika på värsta heta innefiket där det sörplades värsta heta chai lattés, fast jag bröt mönstret med en färgglad smoothie och kände mig inte särskilt mogen alls.

Och föresten, vintertid måste vara det bästa människan har hittat på! Jag har nämligen en intensiv hemlig dröm om att en vacker dag bli en oförskämt morgonpigg människa, men lyckas liksom aldrig riktigt vrida tillbaka dygnet eftersom jag är något av en kvällsmänniska. Föreställ er då min glädje över att man löst det så smidigt att det istället är dygnet som får vrida tillbaka sig, och så länge som jag frenetiskt håller fast min sommartidsdygnsrytm är morgonpigget ett faktum. Hurra!

Inga kommentarer: