söndag 24 maj 2009

Fjällfil någon?

Igår var det vernissage för tvåornas, inklusive fina lilla frugans, examensutställning i Falun. Vernissager är något jag har en rätt kluven inställning till, visserligen är det kul att ta på sig finslipsen, sota ögonen och rufsa till dreadsen, fast å andra sidan infinner sig nästan alltid känslan av panik när man står där med sin välkomstdrink och ler som en dåre i väntan på flygvärdinnesjukan.
Partajet på skolan var roligt värre, speciellt när man hamnar på gräsmattan och sjunger visor långt in på natten istället för att stöka runt inomhus till åhörandet av någons tvivelaktiga musiksmak.

Igår uppdagades också en fadäs a´la planeringsgurun Joe; tack vare mitt otroliga minne fyller min käre fader och upphovsman jämt samtidigt som jag och frugan planerade att befinna oss i Jämtlandfjällen. Så om du är sugen på att för en billig penning 10 juli fara Sundsvall-Enafors (stationen vid Storulvån), och tillbaka igen på måndagen den 13e, och leva farligt eftersom det står mitt och frugans namn på biljetterna (äsch, det blir jättespännande om konduktören slänger av er i Stöde), let me know.

1 kommentar:

sesskan sa...

Snart är det sommarlov min sköna. Ses i sundsvallet?