söndag 14 juni 2009

Om den garderob jag inte har (eller befinner mig i)

Det finns folk som bloggar om sin garderob och trasorna inuti den. Märklig syssla. Jag har ingen dagens out-fit, jag har en uniform. Randig luvis, t-shirt, sjalen, favoritjeansen: klart. Dock skulle jag såhär i efterhand kunnat tänka mig en kompletterande regnracka eller åtminstone ett paraply under helgens tripp till frugan i huvudstaden, det regnade sådär löjligt mycket. Konstant. Såhär efter det sista avslaget från den framtid jag eftersträvat, har min hjärna i självförsvar konstruerat en lätt skeptisk attityd till Stockholm. Allt är så svårt, det är inte ens lätt att glo rakt fram i tunnelbanan. Allt folk som uppenbarligen är på väg någonstans är också besvärligt, liksom att när man skaffat sig en fru får en armé av ex, exets ex, exets nya, exets nyas bekant och exets hund på köpet. Nåväl, kanske överdriver jag besvärligheten och den sistnämnda var ju faktiskt riktigt trevlig. Kanske borde jag ha en snitsig poäng ungefär här, men jag väljer att avsluta med insikten att 40 mil är tramsigt.

Inga kommentarer: