måndag 28 september 2009

Stel, sockerlåg och lite fattig

I helgen stretchade jag mina arma kappmuskler (eller är det bara en muskel, kappmuskeln?) närhelst jag fick tillfälle, total träningsvärk efter krokipasset som jag sett till att dra igång en gång i veckan här på skolan. Driftig kvinna. Dessutom såg jag till att mina bekanta åt upp alla mina kakor, för nu börjar en tuff sockerfri tid fram till höstlovet, för när det kommer till kolhydrater är jag en mycket svag människa. Inte blir det bättre av att jag tycker det är så fantastiskt kul att baka ihop dem.
Idag hände tre förbluffande saker. Dels fick jag min lön som var trefyra gånger större än jag hoppats, dels flög en duva in i mitt bakhuvud och slutligen hamnade min rumpa äntligen på biblioteket och jag plöjde lydigt genom den übertjocka stipendiebokens första fåror. Man kan söka för det mesta tok, till exempel om man är en "ensam fyrvaktardotter" eller cancersjuk som vill "ligga och sola på någon strand". Sverige är ett helt fanstastiskt land.

Inga kommentarer: