måndag 5 oktober 2009

För visst är lugnet en sensation

Häromdagen gick jag ner till samhället och stötte då ihop med Lisbeth Salander. Hon försökte tafatt dölja sin sanna identitet med en cockerspaniel och en snusande förmodligen Volvoägande pojkvän, men visst var det hon. Förbluffande.
I övrigt genomgår jag en existensiell kris, inte blir det bättre av att jag åter igen med frugans övervakande försöker bli av med mitt sockerberoende och håller redovisningar jag får ont i magen av. Det jag behöver just nu är att umgås med någon som är 10 år äldre som kan intyga att man inte är en dålig människa om man inte genomför sina drömmar innan man ens är tillåten att ta busskörkort. Dessutom behöver jag en fuskcheesecake, min hund och lite lugn och ro på en annan plats än Årjäng. Aha. På torsdag blir det Oslo, sedan Göteborg till lilla frugan som säkert delar både mina framtidsbryderier och en cheesecake, varefter jag drar hem till min fina ursprungsstad till min fina jycke. På en och en halv vecka kommer jag spendera nästan 30 timmar på tåg och buss. Det låter bra det, för jag behöver ibland tvingas till att ta det lugnt.
Och app app app, måste dessutom flika in att det finns dem som tycker att jag är lite lik hon den där Mariette med dreads i Idol. Med tanke på att hon är typ hur snygg som helst är detta påstående naturligtvis inget jag tänker dementera.

Inga kommentarer: