tisdag 6 oktober 2009

Om att inte göra det man borde

Eftersom min integritet ibland känns som ett skämt tar jag tillfället i akt och bräker ut att jag påbörjat ett skitläskigt litet projekt, som jag naturligtvis inte tänker prata om med tanke på hur misslyckad jag kommer känna mig när det kapsejsar. Hursomhelst sitter jag just nu och tittar på utkastet till ett läskigt dokument jag borde fortsätta skriva på och förundras över hur lite det är möjligt att ta en eventuell tjur vid dess horn. Det är faktiskt möjligt att göra det så lite att man inte gör det alls. Ämen? Jisses vad vild och olydig jag är ibland.

1 kommentar:

Nora sa...

You can do it! :) Och misslyckas du så lär du dig säkert massor på det istället (eller också), ju större misslyckande man får överstökat desto mindre blir alla andra man har framför sig. Och oj vad extremt tråkigt det där lät, men ibland tycker jag att misslyckandets avgrund kan verka mycket mindre om man faktiskt ställer sig på kanten och kollar ner hur stor katastrofen kan bli som värst. Oftast är den mindre än vad det verkar på avstånd. Lycka till och stora kramar!! :)