måndag 14 december 2009

Nedrans.

Någonting som jag tycker är alldeles förbannat obehagligt är att hitta hål i tänderna. Jag hade lika gärna kunnat hitta en knöl i bröstet eller tappat känseln i benen, jag är trasig och reparationen kommer bli dyr, smärtsam, förnedrande och oerhört besvärlig. Jag borstar mina tänder två gånger om dagen, använder tandtråd varannan dag, gurglar flour med ett synnerligen sympatiskt ansiktsuttryck varje kväll och försöker reglera mitt umgänge med socker till en gång i veckan under helgerna. Eller iallafall till en gång om dagen. Hursomhelst. Jag avskyr´t.Hur gör alla andra som inte lider ständiga nederlag mot Karies och Bactus?
Dessutom har jag insett att det är julafton om en och en halv vecka, hm. Jag kan inte lova att ni får julklappar av mig i år. Precis som vanligt alltså.

Inga kommentarer: