måndag 14 december 2009

Summering

Att ha ett litet blogguppehåll är ungefär som när man återser en mycket god vän efter att ha varit ifrån varandra ett halvår. Trots att man fortfarande känner att man gärna vill umgås och spendera tid tillsammans vet man inte riktigt vart man ska börja. Hur summerar man? Hur kan man hänga upp en konversation på en flera månader lång referensperiod? Jag menar att om man sågs igår kan man alltid börja med att diskutera konsistensen på frukostgröten.

Vi kan säga såhär. Jag har varit i Göteborg igen och lyckades gå fullständigt fullständigt vilse mellan Brunnsparken och Centralen, en sann bedrift för någon som anser sig ha ett fungerande lokalsinne. Det har snöat i Värmland. I lördags hade vi julfest som jag anser vara den första festen på Kyrkerud där jag lyckades undgå allt konstigt som envisas med att hända och istället ägna mig åt att dansa som en glad galning. Dessutom har jag trippat längst fram i lussetåget som skolans utvalda Lucia. Vackrare dreadslucia har väl aldrig skådats om jag får säga det själv, och även om nersvössvetten rann sådär som den inte brukar göra på de gracila högstadieluciorna kände jag hur jag vände hela mitt töntliv till triumf. Så himla mallig vettu.

1 kommentar:

sesskan sa...

Åååh var du lucia? Finns det något kort eventuellt video? Det var INGEN Som lussade för mig i år :( Det smög runt några karlar i klänning men baske mig de sjöng inte!