fredag 29 oktober 2010

Gilla

En sak jag gillar med Göteborg är att man kan stövla in utan sällskap på en öppen föreläsning, men tio minuter senare finna sig multimingla med femton människor samtidigt (efter att inför var och en genomgått en mindre herregud-vart-har-jag-sett-den-här-människan-förut-kris). En sak jag inte gillar är blåsten och regnet. Vissa hävdar att det varit en regnigare höst än vanligt, men det är samma folk som säger jämte istället för brevä, så jag vet inte det jag. En sak jag gillar med att ha bott i Värmlands blindtarm är att tågresor på 12 timmar känns helt normalt, så 7 timmar upp till Medelpad är helt smärtfritt. Nu är jag "hemma". Hunden är lite misstänksam, hon undrar hur länge jag tänkte stanna den här gången innan jag överger henne igen. Det gör lite ont i mattehjärtat, men det lär släppa om några minuter. Om inte annat med lite frolic.

Inga kommentarer: