tisdag 26 oktober 2010

Rapport från ett födelsedagsbarn

Trots fredagens nederlag mot vädrets makter allierat med soffans dragningskraft blommade återstående delen utav helgen ut i sprallirajraj. Mina sociala skills testades till bristningsgränsen och så har jag hälsat på självaste hetaste Alice B, denna idol från sparristiden och skönsjungande gestalt. Lördagskvällen bjöd även på vinteräpplen, telefonnummer, cyklande i hundväder, dödsföraktande promenader längs avenyn, rabiata genusvetare, sammanträffande, dramatik och dansande med nykterister tills höftledsinflammation inträdde. Allt avslutades med en cykeltur genom natten. Med tiden tycker jag mer och mer om nattliga cykelturer. Söndagsmorgon inleder jag med att plurra i en översvämning vars djup jag underskattade innan jag bestämde mig för att cykla igenom den. Mycket dålig idé. Nåväl, hemma hos typ världens snyggaste Sesskan fick jag både torra strumpor, pannkaksbrunch och plastpåsar i skorna innan jag skulle vidare för att äta födelsedagspizza med kombosarna. Nu skulle man kunna tro att jag ätit nog med mumma, men icke! Kvällen bjöd på ostmackor och chokladbollar och mer fint folk. Sedan råkade jag fylla år. I år tänkte jag inte så mycket på det, sa det inte till någon, ändå fick jag galet mycket uppmärksamhet. Brev, samtal och besök, och så en cheesecake på det. Himla fint.

Inga kommentarer: