onsdag 20 april 2011

En släng av det där näthatet

Alltså. Nää. Nu får det banne mig vara nog! När jag vaknade imorse kände jag att nej nu orkar jag inte mer. Idag slår jag näven i bordet och säger åt hela mänskligheten att lägga ägg. Okej, nu är det såhära ba. Nu avskaffar vi patriarkatet och all jävla dynga det medför för alla levande varelser på den här planeten, inräknat att ondskans grogrund är Mannens begär efter pengar, makt, våld och sex. Idag skiter vi i nyanserna och säger till Valerie Solanas att SCUM-manifestet gäller som global lag, att hon hade rätt i precis allting. Eftersom populism tydligen är så himla hett och trendigt just nu ser jag ingen anledning till att vara kunnig, resonabel, analyserande eller ödmjuk. Idag härjar hatet fritt. Hat. Hat mot Manligheten. Hat mot pengarna. Hat mot maktgirigheten. Hat mot Köttet. Hat mot rasismen som gror och frodas ohämmat. Hat mot världen och anledningarna till att den inte kommer förändras. Nu inför vi fri abort, fria preventionsmedel, fria kvinnor, män som ska passa sig jävla noga, ett vegetariskt ekologiskt leverne, ett globalt pensionssystem som gör att världens kvinnor inte behöver föda barn för trygga sin framtid, för fler individer av det biologiska skämt som vår art utgör på den här planeten är inte en bra idé. Orden tillväxt, omsättning och hora stryks ur ordlistan. Nä, nu slutar vi med det här tramsiga kapitalismpatriarkatbajset. Därmed basta. Frågor på det?

1 kommentar:

northofsweden sa...

Åsså stänger vi av alla kärnkraftverk ...