tisdag 16 september 2008

Åh, quorn idag igen!

Om det beror på min strikta och billiga böndiet eller att jag är omgiven av mysiga veggovänner vet jag inte, men på något vis så har jag inte ätit kött (-fisk) på tre veckor och jag mår hur bra som helst. Däremot låg jag i en säng härom kvällen (läs natten) med två andra tomtar, en äppelpaj och varsin matsked. Vansinnigt mysigt och varför ska man diska assietter när man hängivet kan följa SPD-principen och röra runt i linssoppan med potatisskalaren? För er som inte pratat disk med min mamma så kan jag berätta att SPD står för Spara På Disken, och detta gärna utan någon vidare hygienisk hänsyn om ni frågar mig.
Igår jobbade jag som biljettrivare på den lokala biografen, och tävlade med mitt biljettrivarsällskap om vem som fick riva flest. Vi fick båda exakt 21 stycken små lappar, men jag anser naturligtvis att jag vann eftersom en av mina flurpar minsann hade en liten extra flurp som dessutom tillhört korthåriga bruden i grön anorak, men mina argument godkändes inte.
Något som verkligen fått mig att förstå att jag bor här nu är att jag drar norröver på torsdag, och att jag egentligen känner för att stanna kvar. Men sedan tänker jag på Bellas bruna ögon och kan knappt bärga mig.

1 kommentar:

Anonym sa...

Åh, SPD! Det är en vacker princip.. igår körde jag SPD rakt igenom när jag skulle laga storkok. :)

Jag saknar dig, och Bella också för den delen. Min egna hund dog för någo vecka sedan så jag är extra längtansfull att få krama om den svarta lilla tösen.

Vi ses snart hoppas jag! Kram!