onsdag 1 april 2009

I väntan på fröken Röd

Det händer faktiskt spännande saker här i Dalarna också, senast igår började vår verkstad brinna. Nåja, det gick bra, det enda som egentligen hände var att värmen från ässjan spred till till isoleringen i väggen med viss rökutveckling som följd. Om du inte vet vad en ässja är så föreslår jag att du söker till Metallinjen till hösten, eller funderar på hur det skulle se ut att kombinera en pizzaugn, stenkoks och smältande brons.

Men milda makaroner, spänningen tar inte slut där inte! Idag anlände nämligen ett litet paket som omhuldade min egna lilla nybeställda menskopp. I över ett halvårs tid har idén om att införskaffa en sådan tingest gäckat mig, men de första sju åtta gångerna jag gick in på hemsidan drabbades jag kalla fötter och klickade mig i panik därifrån. Och det är klart, det är ju ett oerhört betydelsefullt beslut att ta första steget mot någon som man sannerligen ska stifta intimt umgänge med i lång tid framöver. Om du är sugen på en kamrat som är sjukt miljövänlig, inte läcker eller orsakar stopp i avloppen och tamponger i haven (alla dessa stackars generade räkor...), ej heller orsakar tampongsjuka och som dessutom är helt fantastisk, finns menskoppar att beställa förslagsvis här eller här.
Men nu är alltså MoonCup B i min ägo och jag kan knappt bärga mig tills nästa totala dipp av östrogen.

1 kommentar:

sesskan sa...

Hahaha sjukt spännande! :D