måndag 9 november 2009

Ont om rutiner, gott om dåliga vanor

Det är uppenbarligen ingen som vill ha med vår klass att göra. Därför är vi inne på vår femtielfte gästlärare, och veckans första dagar går alltid ut på att försöka lära den stackars oskyldiga människan hur klassen fungerar. De normalt funtade blir tvungna att hålla de onormalt funtade i styr tills den arme gästläraren hämtat sig från chocken.

Just nu vill jag bara bli klar med mina målningar, hitta en stenrik sheik som vill fylla sitt palats med dem för en mycket dyr penning, och sedan aldrig mer tvivla på mig själv och överväga en livskarriär i kassan på mitt fina sommarjobb. Om det inte är möjligt vill jag krypa ihop med gänget, spela spel och sluta tänka på mig själv. Helst skulle detta ske i bibblan, om det nu inte vore så att vi igår upptäckte en mystisk substans i en av sofforna. En mystisk blöt substans som luktar kiss. Hm.