måndag 23 november 2009

Porös i Värmland

Ibland känns det som om jag bor på tåg och bussar, för jag upptäcker att jag ohälsosamt ofta är på väg någonstans. Om inte Statens Järnvägars biljettsystem (det vill säga att de tar betalt överhuvudtaget) satte sina käppar i min plånbok skulle jag spenderat helgen hos frugan. Det blir nästa helg istället, då möjligheten bjuds att stanna kvar några bonusdagar och jobba med projektet under goskatten Elvis blida övervakan. Det är besvärligt att leva över nästintill hela riket. Det är besvärligt med pengar. Den här morgonen har varit besvärlig då jag hamnat i diskussioner som obönhörigt mynnat ut i alla mina issues, bland annat sprutor, apor, blodtrycksmätare, redovisningar, andra människors okontrollerade blodflöden och dessutom ätit smuliga muffins offentligt. Dessutom måste jag inom kort ta tag i ett otroligt jobbigt samtal som kommer handla om försäkringar, självrisk och huruvida jag som ansvarig kommer bli ruinerad eller inte. Besvärligt att bilar är så ömtåliga och betongväggar så hårda.

1 kommentar:

Maria sa...

Lilla gumman, har du krockat?? vi stöttar alltid. Ring när du vill. Mamma