måndag 18 januari 2010

Detta är dagen som Herren gjort

Dagen började redan klockan 4 imorse. Vaknade med ett sprätt och var så stressad att pulsen dunkade i fötterna. Har börjat hända allt oftare på sista tiden, och för ovanlighetens skull minns jag inte vad jag drömt då jag vaknar i vild panik. Drar slutsatsen att jag på morgonkvisten har två val; antingen minnet av att vakna som en brusten stressvettig fiolsträng eller med en molande obehaglig känsla vid det glasklara minnet av nattens alla suspekta drömmar. Häromnatten drömde jag vidare på den fest jag lämnat vid tolvslaget i sann askungeanda, det utvecklades till att alla bar pyamas, alla hus fylldes långsamt med vatten och jag hade panik eftersom jag var tvungen att dölja något uppenbart för alla. Tror att det brann någonstans.

Nog om mitt nattliga tramsande och åter till denna dag. Morgonens genomgångar av skalenligt modellbygge var väl inte det mest euforiska jag upplevt, men lunchens gratinerade qournfärs lyste upp tillvaron. Sedan gick jag loss på en stor bit papp med mina nyinköpta jordfärger, på sista tiden har jag blivit sjukt less på mitt bildspråk, känner mig värdelös och tror att det kommer leda till något fantastiskt. Dagens outfit är för övrigt ett svart noppigt underställ från topp till tå, mina stora trasiga jeans som är på sniskan mest hela tiden och så dreadsen på det. Sedan drack jag te och läste i senaste Bang, språkade med veggisarna och annat löst folk, och nu ska jag måla lite till i väntan på eftermiddagens spenatsoppa. Efter det tänker jag visa upp min lätt mintgröna hy i simhallen med ovan nämnda folkisbekantskaper. Sådärja, saklig dagsrapport som jag avskyr i andra bloggar är härmed uppfläkt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Eller så var det dagen du gjorde.

hon i Göteborg du vet sa...

fast anonym är jag ju inte