tisdag 6 april 2010

En utomordentlig dag

Imorse släppte jag ut min gode väns hästar och matade dennes katter. Sedan skyndade jag mig in till stan där jag mötte min lilla pärla till fruga, varefter vi begav oss till folktandvården. Mitt allra första riktiga betaltandläkarbesök. Jag hade glömt plånboken i huset på landet och var övertygad om att jag skulle ha hål i bissingarna. Allt gick bra, visserligen råkade jag fälla en tår när något vasst skar in i mitt arma tandkött, men min yttepyttelilla tandläkare sa plötsligt att jag minsann inte hade några hål. LOV PRIS OCH ÄRA! Allt löste sig, jag kunde betala via faktura och vi firade mina hela och rena tänder med att mocka hästskit och blanda betfor. Kvällens middag med veggolasagne och med min mor och far, tillika frugans svärisar, gick synnerligen galant. Nu är vi tillbaka i huset, mätta, glada, hela, inte särskilt rena, visserligen har hunden skrämt slag på en av katterna, men i övrigt en mycket mycket fin dag.

1 kommentar:

Jessica H sa...

Haha bor du hemma hos Jessica? Vad roligt! Hoppas det går bra med alla djuren! :D