tisdag 27 april 2010

Från en numera inte fullt så framtung simmare

Efter en tids moget övervägande och efter att ha konstaterat att jag nu har tillräckligt mycket dreads för att kunna bygga mig en soffgrupp, tog jag ett djupt andetag och påbörjade projekt "Korta Korvarna". Tanken att jag kanske börjar få lite väl mycket hår har flugit genom mitt huvud regelbundet på sista tiden, i synnerhet när nacken börjar värka av tyngden, när jag oprovocerat välter ner i andras gröt vid frukostbordet eller när jag finner mig i uppochnervänt vertikalt läge singlande mot botten i den kommunala simbassängen. Men frukta icke, snart är jag halvvägs genom djungeln som vissa kallar min frisyr och uppskattningsvis blir 40% av dreadsen ca 24% kortare. Inte särskilt blodigt alls. På min lilla presentationsbild, som är gammal som gatan är dreadsen, helt obeskrivligt korta. Jag kan härja runt bland dem en hel dag och ändå inte lyckas få dem kortare än de var i september. Att frisera sig var roligare än jag kunde ana, speciellt när farbror Frisören ser ut såhär.

Inga kommentarer: