lördag 3 april 2010

Kardemummasumma

Arbetsproverna är klara och jag har återvänt till norrland, till lägenheten och familjen. Om man bortser från att jag blir så himla vresig här hemmavid, ser jag verkligen fram emot det här påsklovet. Nästa vecka ska jag passa två läskiga bruntehästar, en jättekåk ute i spenaten och hundra katter, och umgås en massa med Bellabuff och frugan. Egentligen händer det massor massor just nu men varför ska man blogga när man kan tända ljus, skriva poesi i dagboken och dricka te? Ja jag är så väldans kreativ just nu, fast i inte måleriet. Kreativt utbränd efter den här våren skulle man kanske kunna uttrycka det, men det blir små texter i mina svarta böcker och högvis med små visor istället. I veckan ska jag vara roligare och lära er vika mjölkpaket. För övrigt anser jag att det televisionen är ett elände. Och att vegetariskt är suveränt.

Inga kommentarer: