onsdag 4 augusti 2010

Sommarrapport som skulle kunna haft mer substans

Något jag verkligen sörjer är att jag är så förskräckligt hjälplös när det kommer till motorer och datorer. Om jag hade lyckats installera en drivrutin till min flashiga telefon hade ni fått ett saftigt bildbloggsinlägg nu. Men nej, jag tröck in skivan i dataskrället och den säger att den inte kan installeras. Vad gör man då? Jag har ingen aning. Jag tycker att allt borde installera sig själv. Tack och lov tänker jag inte köpa mig en egen dator, skyller på den fruktansvärda elektronikindustrin.
För några veckor sedan skulle jag tanka. Jag hade ingen aning om hur man fick upp tanklocket, så jag fick fråga den lilla blonda bruden i kassan. Hon kunde naturligtvis, jag var antagligen inte hennes första inkompetenta kund.

Igår träffade jag Gudrun Schyman på stan och fick hennes autograf, och idag var det internationella queerdagen på jobbet. Flator, feminister och så misstänker jag att jag uppfattade en pikant liten FtM. Gött. Men när jag inte jobbar försöker jag sticka norröver till stugan. Där äter jag lika mycket skräp som när jag jobbar (men snart har det grott klart i mitt trädgårdsland, då blir det andra bullar!) och så tittar jag på sjön. Sedan ror jag i den, doppar mig i den efter en tur i skogen och sedan pustar jag på balkongen. Där skriver jag och precis som alla andra somrar läser jag Ensamhetens Brunn från alla håll samtidigt. Den är så vacker att man smäller av.

Inga kommentarer: