söndag 4 januari 2009

Sockernykterism känns plötsligt inte alls som en dålig idé

Idag är det en bakisdag. Filmisbakis. För trots att jag tagit körkort (i min barndomsvärld var man vuxen när man fick köra bil, i min 2009-värld är man vuxen när man inte kan umgås utan att äta) så flög vettet ut där hela Sagan om Ringen-trilogin (den långa versionen med "extensions") i ett enda svep flög in. Dock är jag riktigt imponerad av mig själv som aldrig kom till jagärsåtröttsåjagdör-stadiet, skrattahysteriskt-stadiet och inte ens till illamåendestadiet trots att jag slocknade i min sovsäck strax efter klockan 6 på morgonkvisten. Alltså vid den tid då bönder och tandsköterskor börjar sin dag och bagarna just avslutat sitt eftermiddagsfika.
Efter frukosten någon timme senare kändes det fortfarande helt okej, men nu är jag tokigt bakis. Jag skulle gärna springa och kräkas om min övre magmun fortsätter att antyda är så vore lämpligt, världen är lite sneare än vanligt och om huvudvärken inte skulle vara i full gång med att deformera mitt kranium skulle jag tro att jag vore en överkokt endiver. Men som ni vet har inte endiver något huvud att ha ont i.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ibland är det läge för kommentarer angående hur det ord som betecknar en (oftast litterär) serie på tre egentligen är utformat men eftersom du verkar vara ytterst lidande nöjer jag mig med en förhoppning om snar förbättring med tanke på att drejning och bakfyllesymptom nog inte går ihop.