torsdag 11 februari 2010

Och vart ligger Sveriges geografiska mittpunkt?

Det blev inga chokladbollar igår, jag förstod att de inte skulle lösa någonting utan bara ge mig disk och finnar, det blev istället mangote och frågesport från 80-talet om Sveriges geografi. Lekledaren sållade ut de svåra frågorna så tillslut härrörde alla svaren till deltagarnas ursprung, det vill säga skåne, värmland, medelpad och västerbotten. Härlig mix. Sedan battlade vi om vem som varit längst söderut respektive norrut, och jag vann bådeoch-klassen. Det vill säga både Lappland och Skåne. Hurra för mig. Sedan lärde vi oss att landets största nationalpark är Padjelanta.
Nu är jag sötsugen, undrar varför folk blir förskräckta över blodbaserat köttklister men inte över allt annat smått och gott som köttindustrin har att bjuda på, och nästa gång ni undrar över hur jag blev som jag vart kan ni tänka på min uppväxt i ett hem med sånt här.

Inga kommentarer: