onsdag 17 mars 2010

Full rulle

Arbetsprover, jada jada jada, you know the song. Dock har jag lyckats tajma in slutspurten med dessa med en kurs i kulissmålning, vilket innebär att jag meckar med mina alster från arla morgonstund till solnedgång, varefter jag spenderar kvällar och delar av nätterna i Arvika med att måla en scen med alla dess falluckor och bryggkanter. Kul, men stundtals vet jag inte om jag ska gråta av trötthet eller somna på stående fot. Dock var mitt postfack helt överfullt och belamrat igår, brev och paket knökade med roliga nyheter och ett arbetsprovsöverlevarkit från lilla frugan.
När jag blir stressad blir jag rysligt kreativ. Kreativ inom helt andra saker än det jag förväntas göra, igår skrev jag en folkvisa om en flicka och ett lejon. Och så blir jag glömsk och sinnesförvirrad. Imorse skulle jag kissa. Jag satt i godan ro och nynnande frenetiskt på min lilla visa då jag började fundera på om jag utfört mina kisseriplikter. Jag kom inte ihåg. Hade jag kissat eller inte? Jag fick lov att titta efter, och jo det hade jag, så det var bara att dra upp brallorna och fortsätta jobba.

Inga kommentarer: