lördag 6 mars 2010

Helgjobb

Alla mina skolkamrater är hemma på sportlov medan jag sitter kvar på skolan. Det är tomt och rätt mysigt. Jag hade tänkt att jobba så svetten sprutade den här veckan, men ack så jag misstog mig. Istället har jag haft söndag varje dag, visserligen jobbat men inte med den frenesi som jag hoppats, utan mer som en koalabjörn eftertänksamt tuggar sin eucalyptus. Dessutom har jag fullständigt missbrukat begreppet mellis, har ätit kanske hundra stycken om dagen. En gång i tiden levde jag ett intensivt liv, kanske är det därför som jag blivit så fenomenal på att gå runt och skrota. Påminn mig om att jag inte ska jobba hemifrån när jag växer upp. Påminn mig om att jag inte klarar av att befinna mig i närheten av knäckebröd, keso, te, fil, müsli eller honung dito stor sked.
Men nu baske mig ska ingen mellis komma in i denna vackra kropp förrän vettiga grejjor är utförda, sådeså.

Inga kommentarer: