onsdag 23 juni 2010

Frisk och flåsig

Det här är ungefär så som jag skulle vilja leva. Bella och jag har haft en så fin dag, under förmiddagen rostade jag müsli och bakade himmelsk mazarintårta (perfekt om man känner att den vedertagna mazarinen storleksmässigt liknar en fingerborg med lite marsipan i) och sedan drog vi ner på stan. Bella badade i havet efter lite övertalning från min sida och sedan gick vi in i djuraffären till jyckens förtjusning. Jag köpte akvarieslang eftersom jag grunnar på ett dräneringssystem till min framtida rovodling och Bella försökte snatta tuggrullar (hon fick en tuggrulle tillslut, jag är ju inte helt hjärtlös).

Sedan, ack som jag väntat, cyklade jag ner till hippaste parken i stan för att tillsammans med allsjöns morsor, tanter, farbröder, fjortisar, barn, avdankade skidlöpare och helt vanligt folk avnjuta säsongens första friskispass. Folkhögskoleliv gynnar det mesta (såsom självkänsla, kreativitet, herpes och livsgnista) dock inte fysisk kondition. Jag överraskades av mina muskler gång på gång. "Nejmen hej på dig fru Innanlår, är DU här?" och "Hoppsan hejsan fröken Triceps, nejmen oj jag kände knappt igen dig, jag visste inte ens att du bodde kvar!"
Ja. Men fantastiskt roligt var det. Oj oj oj. Nu ska jag inta en skål fil med min egenhändigt rostade müsli (jag kanske lär er i sommar, vad sägs om det?) och sedan ska jag kolla på tv. Ett program handlar nämligen om en straight brutta som flyttar in hos en massa flator för att undersöka hururvida den där lesbiskheten påverkar henne. Den kanske smittar? Jag har poppat popcorn och har höga förväntningar. För jag har ju faktiskt umgåtts med heteron hela mitt liv (jag vill inte outa någon, men jag har mina misstankar om att tex en barndomskompis och min moster är heterosexuella).

1 kommentar:

Anonym sa...

hahaha. Galet bra! /L