onsdag 16 juni 2010

Phu

Utschasad. Så hör jag hört att det kallas, helt utschasad. Phu, efter vernissagen tillät jag tröttheten komma över mig och jag har varit en slagen hjälte sedan dess. Jag är himla glad att jag har den här lilla semestern innan jag börjar jobba, så om dagarna gör jag inget mer ansträngande än att städa till bra musik i väldigt sakta mak, gå långa promenader med hunden och röra om i min surdeg. På tal om det blev jag jagad av aggressiva kråkor häromdagen, jag och Bella Buff fick springa för livet för att undkomma. Läskigt. Och angående surdegen får hunden något religiöst i blicken varje gång jag rör i den. Är inte helt säker på hur jag ska tolka det. Så nej, jag gör inte särskilt många knyck alls just nu, inte mer än att jag ska ta en promenix till postlådan (tänkte ett ögonblick skriva soptunnan, men det hade blivit helt fel) och kanske mixa ihop lite hummus att äta till den enorma mängd rågbröd jag bakade häromnatten.

Inga kommentarer: