söndag 20 juni 2010

Putt.

Glad i hågen tänkte jag att jag skulle bege mig ut på äventyr tillsammans med hunden, till ett evenemang strax utanför stan. Svägerskan hade lånat bilen, men jag tänkte att bilberoende är tramsigt och varför inte passa på att bussträna hunden när tillfälle? Ankom till busshållplatsen tio minuter innan bussen skulle gå. Det kom ingen buss. Jag väntade en tveksam halvtimme ända tills några reklamare skulle byta affischer på busskuren. De frågar mig vilken linje jag väntar på, varefter de säger att den linjen nog inte kommer förrän om en halvtimme. Sista veckorna har varit en aning påfrestande, så jag tar jycken och går vidare varefter jag råkar bryta ihop och gråter en rejäl skvätt. Går hem istället. Köper ost. Kokar soppa och trycker i mig några nötter. Men någonstans är det klart som korvspad att folk inte vill åka kollektivt i den här stan när det faktiskt inte verkar funka.

1 kommentar:

sesskan sa...

Låter som du behöver lite sesska. Hur jobbar du till veckan?