torsdag 20 januari 2011

Angående födelsedagskostymer

För att det ska bli lite spännande kan jag låta historien ta sin början när jag läste på någon random blogg, eller förresten internets festligaste blogg Smaskigt Fakta som jag länkat till hundra gånger, att brudarna som jobbar på VeckoRevyn vikt ut sig. För att problematisera medias bild av kvinnokroppen. Besynnerligt. Jag menar, hur tänkte de att de skulle lyckas med det när bilderna är asredigerade? (Nej, jag länkar inte till bajs, inräknat VeckoRevyn) Och förresten, om de verkligen skulle vilja göra något åt att typ alla brudar förhåller sig till själva som objekt (till skillnad från män som ofta relaterar till sig själva som subjekt), om de verkligen skulle vilja göra något för att förbättra kvinnors självkänsla, skulle de inte skjuta sig själva i foten då? För vad skulle hända om brudarna fick lite skinn på näsan, då skulle de inte längre ha samma behov av att läsa "10 saker Han säger när Han försöker dölja att Han varit otrogen" eller "Gå ner 20 kg, laserbehandla könshåret och tillfredställ Gubbslemmet i ditt liv" och annan dynga som får mig att vilja kaskadspy. Om kvinnor SLUTADE att vara intressade av sånt bajs och ägnade sig åt att förändra världen istället för att klämma på sitt sidfläsk, då skulle VeckoRevyn gå i konken ögona böj. Nåväl. jag tänkte att jag också kunde dra mitt strå till stacken. Så jag näckade i Mölndal av alla ställen, spritt språngande näck med sidfläsk och vinterhud som skiftar i mintgrönt och lila. Dessutom fick jag betalt. Min arbetslöshet varande en sådära 24 timmar, nu är jag professionell nakenfis. Krokimodell alltså, och det är asroligt.