fredag 14 januari 2011

Hemma-hos-reportage!

Hej och välkomna till detta magnifika inredningsreportage, direkt från verkligheten! Här ser ni alltså mitt hem, beläget i en studentlägenhet på 58kvm i äkta mysbelysning. Detta kan te sig som ett helt vanligt vardagsrum men skenet bedrar. Bakom bokhyllan finns nämligen... ...mitt krypin! En riktigt fräsch 2a (om man räknar kvadratmeter) med en härligt öppen planlösning med många smarta förvaringsutrymmen.

Så här ligger jag om kvällarna och viftar på tårna i mina yllesockar, och beskådar nöjt den från typ grannarna nyinköpta Billybokhyllan som fungerar både som min garderob och arbetsplats. Multifunktionellt så det skvätter om det! Här ligger mina underbyxor, tröjor och övriga pinaler i ordnade högar. Det kommer bli en sann utmaning att hålla fast vid den strukturen, för jag är fullständigt inkompetent att hålla ordning på mina kläder. Helst sprider jag ut dem i ett jämnt lager över all tillgänglig yta tills kaos infinner sig. Till höger i bild skymtar ett av sovrummet där två av mina sambosar bor.
Kanske blir jag en vän av ordning framöver? För det finns nästan ingen yta att stöka ner på just nu. 58 kvadrat, nämnde jag det? Och antalet tandborstar kan du räkna själv. Men som Ted Gärdestad sjöng så blir det bättre om vi är tillsammans. Tack och hej, leverpastej!

3 kommentarer:

Nora sa...

Fem tandborstar?! Har ni utökats med två eller är det bara jag som har en för slutkörd hjärna för att räkna? Det ser i alla fall väldigt mysigt ut hos dig! :)

Joe sa...

Vi har utökats med en permanent och två som sover här lite nu och då, så oftast är vi fem. :)

Sesskan sa...

Myspys! Dejt snart? Puss