söndag 9 januari 2011

Tåg och trubbel

Vänta lite nu. Är det bara jag som vill vara ifred när jag åker tåg? Jag vill sitta för själv, lyssna på musik, käka mitt godis, tänka djupa tankar och bara ha en angenäm stund. Jag vill inte prata med folk som jag nästan känner eller folk som jag faktiskt inte känner men råkar bo i samma stad som. Pjhu, tur att jag hittat den ultimata strategin för att slippa social kontakt på tåg; sova som en liten gris.
Tillbaka i Göttepåsen. I regnet och slasket, och jag trivs fortfarande väldans bra. Jag har flyttat ut från mitt rum och köpt nytt spårvagnskort. Så jag åker spårvagn med alla andra flator och grubblar över huruvida jag ska ta ett drastiskt beslut. Håhå jaja. Vad får ni väl veta snart om jag kommer till skott och kanske även får ni en fin bild på mitt nya bo. Väldigt spännande cliffhanger om jag får säga det själv.

Inga kommentarer: