onsdag 5 januari 2011

Jullovsaktiviteter

Sicken julhelg, ja sicken julhelg. Full rulle minsann! Bortsett från roligt galej med gamla fina vänner har jag varit strängt upptagen med att äta knäck, sova hela dagen, svimma på köksgolvet, skotta snö, baka mozartkulor, vräka i mig mjölkprodukter, kolla in tuffingarna från mellanstadiet på fejjan och så har jag inte lyckats läsa de där pocketböckerna jag lovat göra mig av med så snart jag läst dem. Istället läste jag mina gamla favoritböcker för hundrade gången. Nu är jag klar här. Klar med Medelpad för den här gången. Lämpligt nog far jag söderöver om blott ett dygn, och ska återse den där stan i västsverige och kollektivet och allt och alla som jag gillar där. Gött. Dessutom reser jag inte ensam, jag har nämligen skaffat mig den där datorn som jag sa att jag inte skulle skaffa. Jag trodde inte heller att jag var en sådan där svag bedräglig människa som dreglar av nya teknikprylar. Men tji fick jag.

Inga kommentarer: