fredag 28 januari 2011

Proffessionell nakenfis


Det här är Majvor. Vi är liksom lite i samma bransch, Majvor och jag. Mitt nya jobb alltså. Det bästa är att jag inte ens behöver vara snygg, fast det liksom är min kropp som jobbar. Den står alldeles stilla och jag får liksom bara vara med. Som att vara med mamma på jobbet när en var liten, fast nu är jag med min anatomi på jobbet. Snyggheten alltså. Ju mintgrönare skuggor desto bättre (av lite olika anledningar har jag inte solat på sisådär 5 år) och ju fler valkar, veck och vridningar jag kan åstakomma desto bättre. Det gäller att riktigt slappna av i magmusklerna och låta hela tarmsystemet bukta ut och skapa en riktigt schysst form. Och det är inte genant att vara nakenmodell, jag känner mig mer utsatt när jag flossar tänderna. En sak är kanske lite genant, och det är att huden inte är van att vara exponerad utan en massa kläder, och i kombination med den underbara värmefläkten utbryter alltid brutal svettning i alla snygga veck jag åstakommit cirka fem minuter in i passet. Sådär att jag ibland känner en lätt rännil av svett från vänster amhåla när jag står i kontrapost på höger fot. Svettningen brukar avta två minuter senare när huden insett att det inte finns någon anledning till panik. En annan sak är att jag inte heller kan spontanspänna någon muskel, då ändras ju plötsligt hela kompositionen. Det är ett litet problem om en känner sig lite fisig. Vad ska man knipa med? En får helt enkelt försöka hålla tillbaka fisen innifrån och liksom suga in den mot naveln. I tisdags råkade jag prutta en jätteliten prutt. Jag höll masken och låtsades att det var podiet som knakade.

Inga kommentarer: